

Ο Γάλλος επιστήμονας Έντουαρντ Branly συνεχίζει την έρευνα των πρωτοπόρων της ασύρματης τηλεγραφίας. Το 1890 βελτίωσε το δέκτη του Hertz και τον ονομάζεται kohaerer.

Πρώτα χρησιμοποιήθηκε για ενσύρματη τηλεγραφία και στη συνέχεια, για την ασύρματη τηλεγραφία και αργότερα ακόμη και για οπτική σηματοδότηση χρησιμοποιώντας π.χ. προβολείς.

Το 1897 πέτυχε στην πρώτη ασύρματη μεταφορά μηνυμάτων σε απόσταση 14,5 χιλιομέτρων κατά μήκος του Bristol Channel. Την ίδια χρονιά άρχισε να αντικαθιστά τους σταθμούς οπτικού σήματος κατά μήκος των βρετανικών ακτών με ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Το 1899 κατάφερε να διασχίσει τη Μάγχη χρησιμοποιώντας τα σήματα Μορς.

Ο Marconi δεν ήταν εφευρέτης, αλλά καινοτόμος ,τελειοποιούσε γνωστές τεχνικές,και κατοχύρωνε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα αποτελέσματα.Ήταν ένας πραγματικός επιχειρηματίας.
Ο Marconi με το έργο του εξασφάλισε την παγκόσμια επανάσταση της ασύρματης τηλεγραφίας.
Στη Γερμανία ασύρματη τηλεγραφία είχε ερευνηθεί από Adolf Η. Slaby της εταιρίας AEG και Karl F. Braun από τη Siemens. Αυτοι οι δύο πρωτοπόροι ίδρυσαν την περίφημη εταιρεία Telefunken το 1904.
Το Kaiser Wilhelm der Große το 1900 έγινε το πρώτο γερμανικό πλοίο που είναι εξοπλισμένο με ένα ασύρματο σταθμό Marconi.
Η εταιρεία Hapag ακολούθησε με το σκάφος της γραμμής «Deutschland» το 1901.
Ένα από τα πρώτα βρετανικά πλοία με ασύρματο σταθμό τηλεγραφίας ήταν το ατμόπλοιο Campania της εταιρίας Cunard.

Η ασύρματη τηλεγραφία από / προς και μεταξύ των πλοίων γίνονταν πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες, σε περίπτωση ατυχημάτων και καταστροφών.
Το 1899 το ρωσικό θωρηκτό «General-Admiral Apraksin» είχε κολλήσει στον πάγο στον Κόλπο της Φινλανδίας και διασώθηκε χάρη στην ασύρματη σύνδεση τύπου Popov, με διερχόμενο παγοθραυστικό.

Ο καπετάνιος , άρχισε να έχει υποψίες και έστειλε ένα τηλεγράφημα στο Λονδίνο. Ένας επιθεωρητής της Σκότλαντ Γιάρντ επιβιβάστηκε στο επόμενο δρομολόγιο ,στο πλοίο «Laurentic» που ταξίδευε με μεγαλύτερη ταχύτητα και κοντά στις καναδικές ακτές πλεύρισε το πλοίο και συνέλαβε τον Crippen ο οποίος στην συνέχεια καταδικάστηκε σε θάνατο ,ενώ η φίλη του αθωώθηκε.

Ο ασυρματιστής του «Τιτανικού» που του απηύθυνε «CQD» και τα σήματα «SOS», που πρώτο έλαβε το πλοίο «Carpathia» που αμέσως έσπευσε στον τόπο της τραγωδίας και μπόρεσε να διασώσει 712 άτομα.
Το πλοίο «Καλιφόρνια» που ήταν πιό κοντά στον «Τιτανικό»,δεν παρέλαβε το σήμα λόγω του οτι ο χειριστής ασυρμάτου κοιμόταν. Περίπου 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά. Αρχικά απαγορεύονταν για τους χειριστές ασυρμάτου της Marconi να δεχονται τηλεγραφήματα από ασύρματους σταθμούς των άλλων εταιρειών. Έτσι, η γερμανική εταιρεία Telefunken άρχισε να εγκαταθίστα παράκτιους σταθμούς κατά μήκος των ακτών με αποτέλεσματα πλοία με τους ασύρματούς της να έχουν πιο πυκνή επαφή. Ατέλειωτες δίκες για διπλώματα ευρεσιτεχνίας μεταξύ των Marconi Εταιρείας και Telefunken ακολούθησαν.

Αργότερα αυτό ερμηνεύθηκε ως «Σώστε τα πλοία μας»,(Save οur Ships),«Αποθήκευστε τις ψυχές μας»(Save our Souls),ή «Αποστολή έξω αρωγή»(Send out Succor).
Η Ασύρματη τηλεφωνία χρησιμοποιει το «MAYDAY» ως το πρότυπο κλήσης έκτακτης ανάγκης.
Μερικές εφαρμογές των ασύρματη τηλεγραφία στη θάλασσα:
Εκπομπή του σήματος του Greenwich Zero-μεσημβρινός που ελέγχουν το χρονόμετρο στο κατάστρωμα.Ο χρόνος Greenwich χρειάζεται για τον υπολογισμό μεσημβρινόυ μήκους.
Πρόγνωση καιρού απ'όλο τον κόσμο, με χάρτες και κείμενα, προειδοποιητικά μηνύματα, υπηρεσίες πληροφοριών σχετικά με παγόβουνα κλπ.
Τηλεγράφηματα, τηλέτυπα και ασύρματη τηλεφωνία για τους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος.

Σύντομες περιλήψεις των γνωστών εφημερίδων,και ειδησεις.
Ιατρικές συμβουλές για τη θάλασσα, ειδικά για τα πλοία χωρίς γιατρό.
Ραδιόφωνο και παρελκομενα, Consol, Decca, LORAN (Long Range), Omega, Transit / GPS (Global System θέση μέσω δορυφόρου).
Πρόληψης μέσω RADAR (Radio ανίχνευση και η ρύθμιση).
AMVER (Αυτόματη Αμοιβαία βοηθεια με σκάφοι διάσωσης), η υπηρεσία πληροφοριών του Λιμενικού Σώματος των ΗΠΑ,δηλαδή, κάθε σκάφος που διασχίζουν τον Ατλαντικό πρέπει να ενημερώσει την Λιμενικό Σώμα κατά την είσοδο και την έξοδο από την περιοχή.
Επιλογος
Από το 1914 αναπτυχθηκε η λυχνια του πομπού , η οποία έγινε κοινή σε όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το 1925 εχουμε 115.000 ασύρματους σταθμούς σε όλο τον κόσμο - στην ξηρά και στη θάλλασα.
Το 1934 όλα τα σκάφη δείχνουν την εθνικότητα τους στα δύο πρώτα ψηφία του αριθμού κλήσεως τους.
Στη δεκαετία του 1950 σε χρήση τα υπερ βραχέα κύματα(USW) για ραδιοτηλεφωνία, το κανάλι κλήσης 16.
Από το 1965 , τηλέτυπο και τηλεομοιοτυπία ανταλλαγή για τους χάρτες καιρού κλπ.
Από το 1971 η κατάσταση έκτακτης ανάγκης ράδιο-φάρος EPIRB (έκτακτης ανάγκης ραδιοφάρου ένδειξης στίγματος) είναι σε χρήση.
Δορυφόροι ,το τέλος της παραδοσιακής ασύρματης τηλεγραφίας.

Η Ασύρματη τηλεγραφία με το σήμα SOS δεν είναι πλέον απαραίτητη.
Από την 1 Γενάρη του 1999 το σύστημα GMDSS είναι υποχρεωτικό για όλα τα ποντοπόρα πλοία.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 οι περισσότεροι ασύρματοι σταθμοί ξηράς έκλεισαν,κανείς δεν τους χρειάζεται πλέον.
πηγή
http://syllektiko-pazari.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου