Τα άτομα με αναπηρία εξακολουθούν να αποκλείονται από το εκπαιδευτικό σύστημα καιοι αρμόδιοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέλουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, επισημαίνεται στην 'Ευρώπη 2020', την στρατηγική για την Ανάπτυξη για την επόμενη δεκαετία.
Δεδομένου ότι τα άτομα με αναπηρία αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού πληθυσμού των κρατών μελών, εάν δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση για όλους και στην ειδική εκπαίδευση, τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου θα μειωθούν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
'Η αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου», και δεν πρότεινε τίποτα για τα άτομα με αναπηρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις πρόσφατα παρουσίασε την στρατηγική της για την καταπολέμηση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης κάτω από το 10%.
Μια σημαντική παράλειψη στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ήταν ότι δεν γίνονταν καμία μνεία για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στη γενική εκπαίδευση, το οποίο αποτελεί αίτημα του ευρωπαϊκού αναπηρικού κινήματος.
Με την ένταξη και των ατόμων με αναπηρία στο εκπαιδευτικό σύστημα δύναται να βελτιωθεί η κατάσταση και να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρώπης για το 2020. Εάν η γενική εκπαίδευση ήταν πιο προσβάσιμη, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο θα μειωνόταν εξαιτίας της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία σ’ αυτήν.
Είναι πολύ σημαντικό η εκπαίδευση να προσαρμόζεται στις ανάγκες όλων των μαθητών, αναπήρων και μη. Στην περίπτωση δε των αναπήρων μαθητών θα μπορούσαν να παρέχονται βοηθοί, οι εκπαιδευτικές κτιριακές εγκαταστάσεις να είναι προσβάσιμες και να παρέχεται προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
Το αναπηρικό κίνημα εξακολουθεί να υπογραμμίζει την ανάγκη για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω αναπηρίας στον τομέα της εκπαίδευσης. Για αυτό προτείνει να ακολουθηθεί το μοντέλο της Οδηγίας για την Ίση μεταχείριση στην απασχόληση.
Οι προτάσεις της Επιτροπής θα συζητηθούν από τους υπουργούς Παιδείας των κρατών μελών στις 2 - 4 Μαΐου στις Βρυξέλλες.
Τα κράτη μέλη θα κληθούν να υιοθετήσουν ολοκληρωμένες στρατηγικές που βασίζονται στο παρόν πλαίσιο, πριν από το τέλος του 2012, και να τις εφαρμόσουν μέσω των Εθνικών Μεταρρυθμιστικών τους Προγραμμάτων.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Συμβούλιο σε σχετική Σύστασή του περιλαμβάνει ειδικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου από τα νέα άτομα με αναπηρία.
Συνέντευξη
Η 'Φωνή των Ατόμων με Αναπηρία' πήρε συνέντευξη από το μέλος του Φόρουμ που είναι ειδική σε εκπαιδευτικά θέματα κα Ingrid Körner, σχετικά με το ζήτημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και τα άτομα με αναπηρία.
Η Ingrid Körner είναι πρώην πρόεδρος της Οργάνωσης 'Inclusion Europe' και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του 'Lebenshilfe' της Γερμανίας.
'Φωνή': Τα άτομα με αναπηρία έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση;
Ingrid Körner: Η απάντηση είναι όχι. Δεν είναι υπάρχει ισότητα. Η πρόσβαση στη γενική εκπαίδευση για τα παιδιά με σοβαρές αναπηρίες είναι δύσκολη. Η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (UNCRPD) ορίζει ότι τα άτομα με αναπηρία δεν πρέπει να αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας και ότι τα παιδιά με αναπηρία δεν πρέπει να αποκλείονται από τη δωρεάν και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πάλι εξαιτίας της αναπηρίας τους. Το αναπηρικό κίνημα πιστεύει ότι 'κλειδί' για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία είναι η εκπαίδευση. Τα άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα τα παιδιά πρέπει να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα.
'Φωνή': Ποιες είναι οι κυριότερες συνέπειες της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου για τα άτομα με αναπηρία;
Ingrid Körner: Τα άτομα με πνευματικές και σωματικές αναπηρίες θίγονται ιδιαίτερα από την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Από τη μια αντιμετωπίζουν διακρίσεις εντός του συστήματος εκπαίδευσης και από την άλλη έχουν πιο περιορισμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες μάθησης έξω από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι νέοι με αναπηρία που διαθέτουν κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή χαμηλότερη, είναι αυτοί που πλήττονται πιο συχνά από την ανεργία, είναι πιο πιθανό να εξαρτώνται από τις κοινωνικές παροχές και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού. Όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει τις απολαβές, την ευημερία και την υγεία τους.
'Φωνή': Ποια μέτρα μπορούν να ληφθούν;
Ingrid Körner: Η εκπαίδευση δεν ανήκει στα θέματα αρμοδιότητας της Ε.Ε.; Αυτό σημαίνει ότι η Ε.Ε. μπορεί να κάνει συστάσεις προς τα κράτη μέλη. Το κίνημα των αναπήρων θεωρεί ότι τα άτομα με αναπηρία πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια δεκτική, ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση σε ισότιμη βάση όπως όλοι οι πολίτες. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αύξηση του αριθμού των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση με τη βελτίωση της επικοινωνίας, την πρόσβαση στην πληροφόρηση, τον εξοπλισμό και τα προγράμματα σπουδών. Κατά τη σύνοδο του Μαΐου, ελπίζω ότι τα υπουργεία Παιδείας όλων των κρατών μελών θα λάβουν τις σχετικές αποφάσεις να υιοθετήσουν μια 'έξυπνη' στρατηγική για την εκπαίδευση και να σταματήσει γρήγορα η διάκριση που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία.
iatronet
Δεδομένου ότι τα άτομα με αναπηρία αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού πληθυσμού των κρατών μελών, εάν δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση για όλους και στην ειδική εκπαίδευση, τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου θα μειωθούν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
'Η αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου», και δεν πρότεινε τίποτα για τα άτομα με αναπηρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις πρόσφατα παρουσίασε την στρατηγική της για την καταπολέμηση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης κάτω από το 10%.
Μια σημαντική παράλειψη στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ήταν ότι δεν γίνονταν καμία μνεία για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στη γενική εκπαίδευση, το οποίο αποτελεί αίτημα του ευρωπαϊκού αναπηρικού κινήματος.
Με την ένταξη και των ατόμων με αναπηρία στο εκπαιδευτικό σύστημα δύναται να βελτιωθεί η κατάσταση και να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρώπης για το 2020. Εάν η γενική εκπαίδευση ήταν πιο προσβάσιμη, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο θα μειωνόταν εξαιτίας της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία σ’ αυτήν.
Είναι πολύ σημαντικό η εκπαίδευση να προσαρμόζεται στις ανάγκες όλων των μαθητών, αναπήρων και μη. Στην περίπτωση δε των αναπήρων μαθητών θα μπορούσαν να παρέχονται βοηθοί, οι εκπαιδευτικές κτιριακές εγκαταστάσεις να είναι προσβάσιμες και να παρέχεται προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
Το αναπηρικό κίνημα εξακολουθεί να υπογραμμίζει την ανάγκη για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω αναπηρίας στον τομέα της εκπαίδευσης. Για αυτό προτείνει να ακολουθηθεί το μοντέλο της Οδηγίας για την Ίση μεταχείριση στην απασχόληση.
Οι προτάσεις της Επιτροπής θα συζητηθούν από τους υπουργούς Παιδείας των κρατών μελών στις 2 - 4 Μαΐου στις Βρυξέλλες.
Τα κράτη μέλη θα κληθούν να υιοθετήσουν ολοκληρωμένες στρατηγικές που βασίζονται στο παρόν πλαίσιο, πριν από το τέλος του 2012, και να τις εφαρμόσουν μέσω των Εθνικών Μεταρρυθμιστικών τους Προγραμμάτων.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Συμβούλιο σε σχετική Σύστασή του περιλαμβάνει ειδικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου από τα νέα άτομα με αναπηρία.
Συνέντευξη
Η 'Φωνή των Ατόμων με Αναπηρία' πήρε συνέντευξη από το μέλος του Φόρουμ που είναι ειδική σε εκπαιδευτικά θέματα κα Ingrid Körner, σχετικά με το ζήτημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και τα άτομα με αναπηρία.
Η Ingrid Körner είναι πρώην πρόεδρος της Οργάνωσης 'Inclusion Europe' και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του 'Lebenshilfe' της Γερμανίας.
'Φωνή': Τα άτομα με αναπηρία έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση;
Ingrid Körner: Η απάντηση είναι όχι. Δεν είναι υπάρχει ισότητα. Η πρόσβαση στη γενική εκπαίδευση για τα παιδιά με σοβαρές αναπηρίες είναι δύσκολη. Η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (UNCRPD) ορίζει ότι τα άτομα με αναπηρία δεν πρέπει να αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας και ότι τα παιδιά με αναπηρία δεν πρέπει να αποκλείονται από τη δωρεάν και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πάλι εξαιτίας της αναπηρίας τους. Το αναπηρικό κίνημα πιστεύει ότι 'κλειδί' για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία είναι η εκπαίδευση. Τα άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα τα παιδιά πρέπει να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα.
'Φωνή': Ποιες είναι οι κυριότερες συνέπειες της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου για τα άτομα με αναπηρία;
Ingrid Körner: Τα άτομα με πνευματικές και σωματικές αναπηρίες θίγονται ιδιαίτερα από την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Από τη μια αντιμετωπίζουν διακρίσεις εντός του συστήματος εκπαίδευσης και από την άλλη έχουν πιο περιορισμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες μάθησης έξω από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι νέοι με αναπηρία που διαθέτουν κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή χαμηλότερη, είναι αυτοί που πλήττονται πιο συχνά από την ανεργία, είναι πιο πιθανό να εξαρτώνται από τις κοινωνικές παροχές και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού. Όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει τις απολαβές, την ευημερία και την υγεία τους.
'Φωνή': Ποια μέτρα μπορούν να ληφθούν;
Ingrid Körner: Η εκπαίδευση δεν ανήκει στα θέματα αρμοδιότητας της Ε.Ε.; Αυτό σημαίνει ότι η Ε.Ε. μπορεί να κάνει συστάσεις προς τα κράτη μέλη. Το κίνημα των αναπήρων θεωρεί ότι τα άτομα με αναπηρία πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια δεκτική, ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση σε ισότιμη βάση όπως όλοι οι πολίτες. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αύξηση του αριθμού των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση με τη βελτίωση της επικοινωνίας, την πρόσβαση στην πληροφόρηση, τον εξοπλισμό και τα προγράμματα σπουδών. Κατά τη σύνοδο του Μαΐου, ελπίζω ότι τα υπουργεία Παιδείας όλων των κρατών μελών θα λάβουν τις σχετικές αποφάσεις να υιοθετήσουν μια 'έξυπνη' στρατηγική για την εκπαίδευση και να σταματήσει γρήγορα η διάκριση που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία.
iatronet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου